ورزشی

مربی خارجی پاره وقت برای تیم ششم دسته دو بسکتبال آسیا

در حالی که بسکتبال زنان ایران به یک مربی تمام وقت و کار به مدت چندین سال نیاز دارد اما قرار است یک مربی خارجی موقت استخدام شود.

بسکتبال زنان ایران در دسته دو آسیا بین ۶ تیم ششم است! همین نتیجه نشان می‌دهد بسکتبال در این بخش نیازمند توجه کافی و کار مستمر و پیگیرانه است. با وجود این ظرف چند روز گذشته اخباری مبنی بر استخدام مربی خارجی پاره وقت شنیده می‌شود.

النی کابوچیانی، مربی یونانی مورد نظر فدراسیون بسکتبال با یک تیم باشگاهی در کشورش نیز قرارداد دارد!
فتانه ملک، نایب رئیس فدراسیون بسکتبال می‌گوید:
خانم کابوچیانی با وجود عقد قرارداد باشگاهی می‌تواند هدایت تیم ملی بانوان را نیز برعهده داشته باشد چرا که در تمام دنیا نیز این رویه وجود دارد که پس از اتمام مسابقات ملی، برخی مربیان که با تیم‌های باشگاهی هم قرارداد دارند، فعالیت خود را شروع می‌کنند.

وی ادامه داد: النی کاپوچیانی، سرمربی یونانی مشکلی برای هدایت تیم ملی بسکتبال بانوان ایران ندارد و اواخر ماه جاری به کشورمان می‌آید تا کار خود را به صورت رسمی به‌عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان آغاز کند.

به گفته وی قرارداد باشگاهی با قرارداد ملی تناقضی ندارد و این مهم در تمام دنیا رواج دارد.

تیم بسکتبال زنان ایران در آخرین رویداد ملی، در مسابقه‌های سطح دو آسیا تمامی بازی‌های خود را به حریفان باخت. هدایت این تیم برعهده شایسته متشرعی بود که همزمان مربیگری تیم شیمیدر را در لیگ برتر زنان ایران برعهده داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا