ورزشی

مجموعه آزمون‌های جسمانی، حرکتی، مهارتی و روانی در بسکتبال

در دنیای ورزش و تمرینات بدنی، مربیان پیوسته به دنبال بهبود عملکرد ورزشکار و کسب مدال و رکورد ورزشکاران خود هستند. در این راستا طراحی برنامه تمرینی، کنترل برنامه غذایی و مراقبت از شرایط روحی و روانی ورزشکاران در کنار آموزش تکنیک‌های خاص رشته ورزشی همیشه در دستور کار مربیان بوده است.

نظر به اینکه تمرین با هدف سازگاری ورزشکار یک فرآیند پیوسته و طولانی است و مربی باید در تمامی فصول تمرین اعم از خارج از فصل مسابقه، قبل از فصل مسابقه و حتی در فصل مسابقات از سطح آمادگی جسمانی، حرکتی، مهارتی و روانی ورزشکار آگاه شود ناگزیر نیازمند ابزاری بنام آزمون یا تست است تا از طریق آن بتوان سطح آمادگی و توانایی ورزشکار را اندازه گیری و ارزیابی کند.

در واقع نیاز به تست در زمان‌های مختلف تمرین همچون چراغی مسیر راه را برای مربی روشن و نقاط قوت و ضعیف ورزشکار را نشان خواهد داد تا مربی بتواندبرنامه تمرینی خود را با هدف بهبود عملکرد ورزشکار تغییر داده و یا حتی در مواقعی برنامه تمرینی جدیدی را تجویر کند.

در این کتاب تلاش شده است که با هدف آگاهی مربیان جوان در رشته بسکتبال آزمون‌های کاربردی و میدانی که قابلیت اجرای آن‌ها در زمین بسکتبال وجود دارد معرفیگردد تا مربیان بتوانند در مراحل مختلف تمرینی و با رعایت اصول اجرای آزمون (که در فصل اول ذکر شده) قوای جسمانی، حرکتی، مهارتی و روانی ورشکاران خود را سنجش و ارزیابی کنند و از این طریق موجبات پیشرفت هرچه بیشتر، بهتر و سریعتر ورزشکار را فذاهم نمایند.

نوشته و تالیف:

دکتر علیرضا رحیمی

عضو هیات علمی دانشکاه آزاد اسلامی کرج

سپهر نصرالهی

مربی درجه یک بسکتبال

 

 

 

فروشگاه تخصصی خانه بسکتبال ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا