ورزشی

فیبا آسیا کاپ ۲۰۲۳ زنان – سطح B / ایران برای صعود چقدر شانس دارد؟

در روزشمار فیبا ۲۲ روز تا فیباآسیا کاپ ۲۰۲۳ زنان به میزبانی بانکوک تایلند باقی مانده است.

تیم‌های ایران، اردن، قزاقستان، سریلانکا، مغولستان، تایلند، مالزی و اندونزی در رقابت‌های دسته دو فیباآسیا کاپ به میدان خواهند رفت. این بازی‌ها از ۲۲ مرداد در تایلند برگزار خواهد شد.

تیم ایران در مرحله گروهی به دیدار مالزی، مغولستان و اندونزی خواهد رفت.

بسکتبال ایران برای دومین بار در رقابت‌های سطح B  حضور پیدا می‌کند. تیم ملی بسکتبال که دوره قبل در بین ۶ تیم ششم شد، در حال حاضر در اردوی تدارکاتی اردن بسر می‌برد و با وجود مربی خارجی به کسب نتیجه و صعود به دسته یک امیدوار است.

از ۱۴ بازیکن حال حاضر اردوی اردن، ۱۰ بازیکن همان نفرات تیم دو سال پیش هستند.
۱۱ بازیکن از بین این ۱۴ نفر نیز در ۷ سال گذشته بیشترین تعداد حضور را در تورنمنت‌های بین‌المللی داشتند. تیم‌های ۳×۳ و بسکتبال از بین همین نفرات برگزیده شدند بنابراین تیم ملی بسکتبال بانوان را نمی‌توان بی‌تجربه خواند. برخی بازیکنان این تیم تجربه بالای ۱۰ و ۲۰ سال بازی در تیم ملی دارند. تینا عیساییان در دهه ششم عمر خود! در عین تعجب همگان همچنان عضوی از تیم ملی بانوان است.

این شانس بزرگ نصیب فدراسیون بسکتبال و سرمربی یونانی تیم بانوان شده که نسل کنونی در اوج تجربه و پختگی است. در طول این سال‌ها و یک سال گذشته تلاشی برای ساختن نیروهای پشتیبان صورت نگرفت و فعالیت‌ها منجر به نتیجه شد که آن هم دور از دسترس بود.

حریفان ایران

بر خلاف دوره قبل که تیم‌های سوریه، اردن و لبنان حضور داشتند و بازی این تیم‌ها به تیم ما می‌خورد امسال تیم‌های سرعتی آسیا رقبای ما هستند. مالزی و اندونزی دو تیم با سابقه در بسکتبال زنان آسیا هستند اما با کارنامه‌ای ضعیف. مغولستان برای نخستین بار در رقابت‌ها شرکت می‌کند اما پیش از این در ۳×۳ سهمیه المپیک گرفت و به احتمال زیاد در بسکتبال حرف برای گفتن دارد.

در گروه دیگر قزاقستان از اولویت‌های صعود به دسته یک است. دومی سال ۲۰۱۷ و چهارمی ۲۰۲۱، نشان می‌دهد آنان همچنان مدعی خواهند بود.
تیم اردن با تابعیت دادن به بازیکن آمریکایی دوره قبل تا بازی پایانی با لبنان جلو رفت اما دسته دومی ماند.
تایلند میزبان بازی‌ها از شانس‌های صعود است و به این ترتیب باید منتظر رقابت‌های نزدیکی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا