ورزشی

شهرداری و کاله چگونه آسیایی شدند؟ / فینال بسکتبال در سرزمین‌ شمالی

تیم‌های شهرداری گرگان و کاله مازندران به فینال رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال راه پیدا کردند.

عصر دیروز تیم کاله در سومین بازی نیمه‌پایانی مؤفق به شکست دادن تیم ذوب آهن شد تا در مجموع ۳ بازی، ۲ بر یک به فینال راه پیدا کند.

تیم کاله در دیداری خانگی توانست در رقابتی سخت و حساس تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان را ۹۳ بر ۸۹ در وقت اضافه از پیش رو بردارد و سهمیه آسیایی کسب کند.

سبزپوشان ذوب‌آهن در این دیدار قدر اختلاف امتیازهای ایجاد شده را در طول مسابقه ندانستند تا نتیجه این دیدار حساس را به حریف مازنی خود واگذار کنند. آرمان زنگنه که به دلیل مصدومیت بازی نکرد، غایب بزرگ در جمع بازیکنان تیم اصفهانی بود.

متین آقاجانپور و پاتریک رمبرت به همراه جلال آقامیری بهترین بازیکنان تیم شمالی بودند و برای ذوب آهن سجاد مشایخی به اتفاق ارسلان کاظمی درخشیدند اما امتیازآورترین بازیکن میدان مسیک از تیم ذوب آهن بود.

دیدارهای مرحله نیمه نهایی به صورت سری دو برد از سه دیدار برگزار شد که ذوب آهن در آمل حریف کاله نشد.

روز یکشنبه شهرداری گرگان نیز توانست با پیروزی مقابل نفت آبادان به  دیدار نهایی صعود کند.

با توجه به برگزاری دیدار فینال بین دو تیم کاله و شهرداری گرگان، بازی رده بندی نیز بین دو تیم نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان برگزار خواهد شد.

با این نتایج، شهرداری و کاله از خطه سبز گلستان و مازندران و از سرزمین‌ شمالی ایران سهمیه جام باشگاههای غرب آسیا در فصل آینده را مال خود کردند.
تاریخ فینال لیگ برتر بسکتبال بعد از بازی فرداشب شهرداری مقابل الریاضی لبنان در فینال غرب آسیا مشخص خواهد شد.

شهرداری در فصل ۹۹ و ۱۴۰۰ با شکست مهرام و ذوب آهن قهرمان لیگ برتر شد. در فصل ۹۷ نایب قهرمان و در فصل ۹۸ که بازی‌ها به دلیل کرونا نیمه‌کاره ماند، صدرنشین بود.
تیم کاله برای نخستین بار به فینال لیگ برتر راه پیدا کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا