ورزشی

سه نکته بسکتبالی / کار ۲۴‌ساعته هم کم است

سایت خانه بسکتبال ایران؛

مهمت بچیروویچ و سعید ارمغانی مدیر فنی و سرمربی تیم ملی بسکتبال به اسلوونی و مجارستان برگشتند. فدراسیون بسکتبال اعلام کرده بود کار پایه‌ای و جوانگرایی در تیم ملی شروط بکارگیری این ۲نفر است. درحالی‌که اوضاع بسکتبال قمر در عقرب است و هر ماه یک باخت و ناکامی به شکست‌های قبلی اضافه می‌شود، از جوانگرایی خبری نیست و کسب سهمیه جام‌جهانی هم به خطر افتاده است، حتی ۲۴ساعت شبانه روز برای کار کردن در بسکتبال کم است چه برسد به اینکه مدیر فنی و سرمربی خارج‌نشین بخواهند در پایان هر پنجره به مرخصی بلندمدت بروند و چند روز قبل از بازی بعدی به اردوی تیم ملی برگردند.

کم گل بزنید

وقتی تعداد تیم‌های لیگ برتر بسکتبال زنان را به ۱۰تیم رساندند، پیش‌بینی‌ می‌شد که باید منتظر دیدارهای یکطرفه‌ای باشیم. همینطور شد و لااقل تا پایان دور مقدماتی وضعیت همین است. تیم‌های نیکان و سپهرداد در ۲هفته گذشته به‌ترتیب ۳۶و ۲۴امتیاز گرفتند! در سطح رقابت‌های هندبال. در این شرایط بعضی‌ها به تیم‌هایی با شاخص لیگ برتری ایراد می‌گیرند که چرا زیاد گل می‌زنید! نکته‌ای که باعث تعجب فریناز طائرپور سرمربی تیم بهمن شده است و گفته نمی‌تواند به بازیکنانش بگوید کم گل بزنند. بهمن ۲ بازی خود را با امتیازات ۸۶و ۱۰۱به پایان رساند. در مقایسه با امتیازات زیر ۴۰و ۳۰برخی تیم‌ها قابل توجه است.

جایگاه در آسیا

باخت تیم ملی به چین در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳بسکتبال نشان داد کجای بسکتبال آسیا ایستاده‌ایم. چین بدون جوچی، بازیکنی که سابقه بازی در NBA دارد برنده شد، آن هم در تهران. پیش از این در مسابقات جوانان آسیا نیز با وجود میزبانی، جزو تیم برتر قاره نشدیم و سهمیه جام‌جهانی نگرفتیم. وضعیت فعلی بیش از هر نکته دیگری، ناکارآمدی سیستم در به کارگیری ظرفیت‌های بسکتبال را نشان می‌دهد. جامعه بسکتبال پیش از آنکه دغدغه صعود به جام‌جهانی به‌عنوان یکی از ۸سهمیه آسیا را داشته باشد، نگران روند نامطلوبی است که بسکتبال در ۹ماه گذشته در پیش گرفته و در شیب تند نزولی است.

 

نوشته سه نکته بسکتبالی / کار ۲۴‌ساعته هم کم است * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا