ورزشی

سرنوشت نامعلوم بچیروویچ در بسکتبال ایران / آیا پروژه استخدام مربی خارجی شکست خورد؟

سایت خانه بسکتبال ایران؛

مهمت بچیروویچ بلافاصله بعد از باخت تیم ملی بسکتبال در تهران آن هم مقابل چین، از ایران رفت.

فدراسیون بسکتبال پیش از بازی با چین در پنجره پنجم جام جهانی ۲۰۲۳ بسکتبال، مهمت بچیروویچ مربی اهل اسلوونی را به خدمت گرفت. جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال ادعا کرده بود مهمت یا ممی با شناخت از بسکتبال ایران و چین می‌تواند به بازی تیم ملی مقابل این تیم کمک کند اما در روز مسابقه خلاف ادعای رئیس بی تجربه بسکتبال ثابت شد و تیم ملی در تهران به چین باخت. بدون اینکه اثری از حضور ممی در این دیدار دیده شود.

همچنین داوری گفته بود بچیروویچ تیم‌های پایه‌ای بسکتبال ایران را زیر نظر خواهد گرفت.

ممی در پایان پنجره پنجم (۲۳ آبان) از ایران رفت و تا امروز از وی خبری نیست. برخی گفته‌ها حاکی از این است که او برنمی‌گردد. یعنی پروژه استخدام مربی خارجی توسط جواد داوری نیز شکست خورده است. فدراسیون بسکتبال هنوز برنامه‌ای برای ممی اعلام نکرده یا هیچکس از بازگشت این مربی اسلوونیایی صحبت نمی‌کند تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص قطع همکاری وی با بسکتبال ایران قوی‌تر شود.

آنطور که پیداست ممی سودای سرمربیگری تیم ملی را در سر داشت و با حمایت یک بازیکن ملی‌پوش به دلیل تأثیر زیادی که روی جواد داوری دارد به ایران آمده بود. همچنین در برخی اخبار آمده بچیروویچ مجانی آمد و مستأجر همان بازیکن در خانه‌ای واقع در سعادت آباد تهران شد! بچیروویچ مدیریت فنی تیم ملی را بر عهده گرفت اما منتظر اعلام سرمربیگری خود در تیم ملی بود. بعد از به مشکل برخوردن سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی در اردوهای قبل از پنجره چهارم، خبر جایگزین کردن مربی خارجی قوت بیشتری گرفت و با مطرح شدن نام بچیروویچ، خیلی‌ها تصور کردند کار ارمغانی در تیم ملی تمام است اما وی در آخرین گفت و گوی خود اعلام کرد تا پایان پنجره ششم انتخابی در تیم ملی خواهد ماند.

به نظر می‌رسد بعد از خروج بچیروویچ از ایران پروژه حذف ارمغانی به پایان رسیده و استخدام مربی خارجی به بن بست خورده است.

حالا باید تا پایان پنجره ششم منتظر ماند و پس از صعود ایران به جام جهانی باید دید فدراسیون داوری همچنان با ارمغانی ادامه خواهد داد یا بچیروویچ با سودای سرمربیگری تیم ملی، دوباره به ایران برمی‌گردد.
شاید این بار به بهانه‌ جام جهانی.

نوشته سرنوشت نامعلوم بچیروویچ در بسکتبال ایران / آیا پروژه استخدام مربی خارجی شکست خورد؟ * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا