ورزشی

بسکتبالیست‌های خارجی تعیین کننده / ایرانی‌هایی که تماشاگر بودند

سایت خانه بسکتبال ایران؛

لیگ برتر بسکتبال زنان ایران بر خلاف ادوار قبلی، شاهد قدرت‌نمایی ۴ بازیکن خوب خارجی بود.

بعد از پایان رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان ایران و قهرمانی تیم تیروژ حیات کردستان، بررسی عملکرد تیم‌ها آمار خوب بازیکنان خارجی در ترکیب دو تیم را نشان می‌دهد.

امسال بازیکنان خارجی با کیفیت‌تری به نسبت فینال سال گذشته جذب لیگ برتر شدند طوری که نتایج سری فینال بین تیروژ حیات و شهرداری گرگان نزدیک و غیر قابل پیش بینی شده بود.

تیم تیروژ با تیلر دیر عرض اندام کرد. بازیکنی که سابقه‌ی قهرمانی لیگ برتر ایران را با تیم بهمن در لیگ ۱۳۹۹ داشت.
در کنار این بازیکن اوچندو آفریقایی نیز خیلی سریع با ترکیب بازیکنان تیروژ هماهنگ شد.

در آنسو ایمانی تیلفورد بازیکن مطمئن و امتیازآوری نشان داد و تئودورا سریک نیز زیر حلقه‌ها هنرنمایی کرد.

این دو بازیکن فقط در بازی چهارم سری فینال روی هم ۴۷ امتیاز گرفتند. از مجموع ۶۳ امتیاز تیمی. یعنی سایر نفرات تیم گرگانی روی هم ۱۶ امتیاز گرفتند!
ساغر آجیلی، کیمیا یزدیان طهرانی و ناهیده اسدی از جمله چهره‌های سرشناس در تیم شمالی بودند که به تناوب در بازی‌ها امتیاز گرفتند.

اگر چه تیم کردستانی در بازی سوم سیمای تیم دیدارهای اول و دوم فینال را نداشت و بازیکنان ایرانی این تیم کم فروغ ظاهر شدند اما ۱۹ امتیاز آیدا گلمحمدی و ۹ امتیاز پریسا کرمی در دیدار چهارم به قهرمانی تیم تیروژ در کنار تیلر دیر ۱۴ و اوچندو ۱۶ امتیاز کمک کردند.

در بازی دوم فینال نیز دو بازیکن شهرداری روی هم ۳۸ امتیاز و دو بازیکن خارجی تیروژ حیات ۳۷ امتیاز گرفتند.
دیداری که در وقت اضافه ۸۱ به ۷۵ به پایان رسید.

با وجود این بازیکنان ایرانی در حساس‌ترین بازی فینال کم اثر بودند. تینا عیساییان بازیکن سن بالا و با تجربه شهرداری گرگان طی ۳۱ دقیقه ۳ امتیاز گرفت هر چند در ریباند مؤثر بود اما زورش به آیدا گلمحمدی با ۱۹ امتیاز، ۱۴ ریباند و کارایی ۲۹ نرسید.

نقش بازیکنان ایرانی در دو تیم بسیار تعیین کننده بود مانند پریسا کرمی که در سه بازی درخشید یا زینب غفاری که در دیدار دوم سری فینال به جمع گلزنان تیمش پیوست و اثرگذار شد. نتایج بازی‌ها در کنار امتیازآوری بازیکنان همچنین دفاع خوب نشان می‌دهد تیمی که در این زمینه مؤفق عمل کرد و بازیکنانش با امتیازات دورقمی به کمک تیم‌شان شتافتند، شانس بیشتری برای پیروزی و در نهایت کسب مقام قهرمانی داشت.

نوشته بسکتبالیست‌های خارجی تعیین کننده / ایرانی‌هایی که تماشاگر بودند * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا