ورزشی

امید به پدیده‌ها در بازی‌های یکطرفه / بسکتبال بانوان زیاد کار دارد

سایت خانه بسکتبال ایران؛

بررسی لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاههای ایران به روند حرکتی کلیت بسکتبال بانوان ایران کمک خواهد کرد.

امروز لیگ برتر بسکتبال بانوان با قهرمانی تیم تیروژ حیات کردستان به پایان رسید. این رقابت‌ها با ۱۰ تیم آغاز شد و با برپایی فینال بین تیروژ و شهرداری گرگان به پایان رسید.

امسال تعدادی از رقابت‌ها با هیجان و پر تب و تاب برگزار شد و مدعیان برای رسیدن به خط پایان آرام و قرار نداشتند. به ویژه در نیمه‌نهایی و فینال شاهد رقابت‌های نزدیک‌تری بودیم.
سطح متفاوت تیم‌ها در پول (اسپانسر)، یارگیری، و امکانات، فاصله بین سه چهار تیم با سایر تیم‌ها را بیشتر کرده بود.

امسال ۱۰ تیم از روز آغازین رقابت‌ها، آستین همت بالا زدند تا توانمندی‌های خودشان را به معرض نمایش بگذارند.از جوانان جویای نام گرفته تا بسکتبالیست‌های مطرح و باتجربه و ملی‌پوش.
به این جمع بازیکنان خارجی تیم‌های مدعی قهرمانی را نیز باید اضافه کرد که هیجان لیگ را بالاتر بردند.

امسال تیم‌های ذوب آهن و شیدای کردستان از لیگ یک به لیگ برتر آمدند. ذوب آهن در طول فصل خيلى نوسان داشت و بازیکنان این تیم با محوریت مژگان خدادادی در ابتدای فصل خيلى درخشان نبودند اما رفته رفته بهتر شدند و اوج بازی آنان مقابل شهرداری گرگان بود که به برتری رسیدند.

شیدای کردستان به تیروژ حیات تغییر کرد و با اسپانسر جدید دو بازیکن خوب خارجی گرفت که در ادامه راه منتهی به قهرمانی شد.

تيم جوان نيكان، نیروی جوانی‌اش را با قهرمانی در لیگ جوانان ثابت کرد اما در لیگ برتر نیز خوش درخشید. آنها نقش سازندگی خود را  بر نتیجه‌گرایی ثابت کردند.

تیم‌های نفت آبادان، گاز و سپهرداد تهران همچون دوره‌های قبلی به حرکت آرام خود در لیگ فصل جاری ادامه دادند.  نفت به جمع چهار تیم رسید چون بازیکنان ملی‌پوش و مطرحی مانند شیدا شجاعی و آناییس خداوردیان داشت.

در نیمه‌نهایی نتايج غيرقابل انتظارى ديديم. ابندا بهمن و شهرداری گرگان که ۲ بر صفر به سود شهرداری تمام شد آن هم بهمن که در طول فصل عادی نباخته بود. سپس تیروژ حیات کردستان تیم متحول شده‌ای که نفت آبادان را در ۲ بازی پشت سر گذاشت.

در روزهایی که بازيكن خارجى بهمن دست تیمش را نگرفت، شهرداری علاوه بر بازی‌های خوب تحت هدایت نیکا بیکلیکلی، با درخشش دو بازیکن خارجی، همچنین درخشش ساغر آجیلی، ناهیده اسدی و کیمیا یزدیان طهرانی، بهمن را کنار زد و راهی فینال شد.
پادمایدک اصفهان از دیگر تیم‌های تازه وارد در لیگ برتر بود همچنین پاز تهران که مثل همیشه روزهای بهاری داشت. گاهی مقتدرانه و زمانی شکننده.

لیگ برتر بانوان با فراز و نشیب تیم‌ها نشان داد بانوان بسکتبالیست زیاد کار دارند. از مربیگری روی نیمکت تیم‌ها تا کمیت و کیفیت بازیکنان گرفته همینطور امکانات و بضاعت مالی تیم‌ها به بازنگری نیاز دارد.

درخشش بازیکنان تعیین کننده خارجی نتوانست منتقدان را مجاب کند لیگ برتر بانوان بتواند فقط از یک جهت به کلیت بسکتبال بانوان کمک چندانی کند. همینطور بازی‌های یکطرفه‌ای که در دور مقدماتی شاهدش بودیم مگر تک چهره‌های مستعدی که نقش پدیده‌های لیگ برتر را برعهده داشتند. بازیکنان جوانی مانند مهلا عابدی، شمیم نوری، فرناز خدامرادی و … که مایه‌ی امیدواری‌اند.

نوشته امید به پدیده‌ها در بازی‌های یکطرفه / بسکتبال بانوان زیاد کار دارد * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا