ورزشی

چگونه در بسکتبال زمان بازی بیشتری به دست آوریم؟

سایت خانه بسکتبال ایران؛

نیمکت نشینی در یک مسابقه بسکتبال هیچ وقت جالب نیست. در حالی که هیچ فرمولی وجود ندارد تا زمان بازی بیشتر در یک مسابقه را برای شما تضمین کند، زیرا مربی‌ها با هم تفاوت دارند و موقعیت هر بازیکن نیز منحصر به فرد و فقط مختص خود اوست، اما شما می‌توانید برای افزایش شانس حضورتان در زمین اقداماتی انجام دهید. در این مقاله بعضی از راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی که در این امر به شما کمک خواهد کرد را بررسی می‌کنیم.

بهانه نیاورید

تا به حال هیچ کس در مسیر خود به سمت موفقیت به دنبال عذر و بهانه نبوده است و شما نیز نباید باشید. هر بهانه‌ای را که ممکن است توجیهی برای بازی نکردن شما باشد رها کنید و پس از آن قادر خواهید بود بر روی تبدیل شدن به یک بازیکن بهتر، تمرکز کنید و این چیزی است که در نهایت شما را به زمین بسکتبال خواهد فرستاد. به یاد داشته باشید کار یک مربی تا حد زیادی، به موفقیت رساندن تیم است. پس اگر شما قادر باشید به تیمتان برای پیروزی کمک کنید، بسیاری از مربیان شما را بیرون از زمین نگه نخواهند داشت و بازی خواهید کرد.

حدس نزنید، بپرسید!

اگر می خواهید بدانید برای به دست آوردن زمان بازی بیشتر باید چه کار کنید، از مربی خود بپرسید. یک دیدار خصوصی با مربی خود ترتیب دهید. اصلا درست نیست که در طول یک مسابقه مسائل مربوط به زمان بازی کردنتان را عنوان کنید. هنگام صحبت کردن با مربی خود، سوالاتتان را با لحن مودبانه مطرح کنید. (مثلا:چه کار می توانم بکنم تا زمان بازی بیشتری به دست آورم؟) گرچه ممکن است این مرحله کمی مشهود و بدیهی به نظر برسد، اما ورزشکاران زیادی وجود دارند که از پرسیدن اجتناب می‌کنند و به جای آن، از روش حدس زدن خواسته مربی استفاده می کنند.

در هنگام پرسیدن این سوال از مربیتان که برای به دست آوردن زمان بازی بیشتر می توانید چه کار کنید، سه کار زیر را انجام دهید:

 از مربی بخواهید مجموعه مهارت‌هایی را به شما معرفی کند تا روی آنها تمرکز کنید.
 به مربیتان نشان دهید که می‌دانید زمان بازی به دست آوردنی است و انتظار ندارید کسی آن را دو دستی تقدیم شما کند.
 نشان دهید که در حال حاضر به سختی کار و تمرین می‌کنید.

نکته مهم: ملموس بودن

“ به یاد داشته باشید حتی خاص ترین جزئیات درخواست‌های مربیتان را نیز از او بپرسید. در صورت امکان از او بخواهید کارهای مشخص و ملموسی که شما باید برای وارد شدن به زمین انجام دهید را به شما بگوید؛ به عنوان مثال بهبود درصد شوتهایتان. این به شما اجازه می‌دهد تا هدف مشخصی برای به دست آوردن داشته باشید. ”

تمرین و سخت کار کردنتان را نشان دهید

حضور کامل در تمرینات راه ساده‌ای است که به مربی خود نشان دهید برای بهتر شدن جدی و متعهد هستید. از دست دادن تمرینات شما را بیرون زمین قرار خواهد داد و آن جایی نیست که شما تمایلی به حضور در آن داشته باشید. وقتی شما در تمرین حاضر نمی‌شوید خیلی سخت است که یاد بگیرید.

وقت تمرین همچنین زمانی است تا به مربی نشان دهید که به سختی کار می‌کنید و مستحق بازی کردن هستید. بهترین راه برای اینکه به مربی خود بفهمانید آماده اید هر کاری انجام دهید این است که در طول تمرین حداکثر تلاش خود را انجام دهید. این شامل انجام کارهای کوچک مثل ارتباط برقرار کردن در زمین یا شیرجه زدن برای به دست آوردن توپ است. اگر مربی ببیند شما واقعا سعی می‌کنید بهتر شوید، احتمال اینکه در روز مسابقه فرصتی برای حضور در زمین به دست اورید بیشتر است.

روی نقاط قوتتان تمرکز کنید

از یک میخ چهارگوش که سعی می‌کند در یک سوراخ دایره‌ای فرو رود درس بگیرید: سعی نکنید تظاهر به چیزی که نیستید، بکنید.

در عوض روی مواردی که در آنها خوب هستید تمرکز کنید. اگر توانایی کسب امتیاز شما با حد مطلوب فاصله زیادی دارد، اما گاها اتفاق افتاده که به عنوان یک مدافع مستحکم عمل کنید، پس روی دفاع تمرکز کنید. تاکید بر مهارت‌هایی که شما در آنها عملکرد خوبی دارید، به شما اجازه می‌دهد به مربی نشان دهید که دارائی با ارزشی برای تیمتان هستید. البته این بدان معنی نیست که شما از بهبود بخشیدن نقاط ضعفتان دست بکشید.

نگرش “ اولویت با تیم است ” را در خود تقویت کنید

هنگامی که از پت رایلی (از مربیان تالار مشاهیر NBA) در مورد اهمیت تعهد یک بازیکن به تیم سوال شد، او گفت: ” هیچ چیز در مقام مقایسه با تعهد یک بازیکن وجود ندارد. شما در داخل یا خارج زمین نسبت به تیمتان منعهدید. ”

بسکتبال یک ورزش گروهی است. تیم اولویت شماره یک است و وظیفه شماست تا برای موفقیت تیمتان متعهد باشید. شما باید فداکاری خود برای به کمال رساندن تیمتان را، صرف نظر از موفقیت های فردی خود انجام دهید.

شارژ بگیرید!

شارژ گرفتن از بازیکنان حریف یک راه موثر برای تحت تاثیر قرار دادن مربی و هم تیمی هایتان است. این کار شجاعت، مقاومت و از جان مایه گذاشتن شما را نشان می‌دهد و مصداق بارز عبارت “ یکی برای همه ” است. توانایی شارژ گرفتن یک دارایی ارزشمند برای هر مدافع است، چرا که تلاش حریف برای کسب امتیاز را از بین می‌برد و علاوه بر آن توپ را نیز در اختیار تیم شما قرار می دهد.

بازی انتظار!

در زمانی که برای به دست آوردن زمان بازی بیشتر تلاش می‌کنید، مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که باید به سخت کار کردن ادامه دهید. اگر شما راهنمایی ها و پیشنهادات ذکر شده در بالا را انجام دهید تبدیل به بازیکن بهتری خواهید شد و شانس بیشتری برای حضور در زمین دارید. پس مطمئن شوید که همیشه برای حضور در میدان حاضرید. در این صورت هنگامی که شانس حضور در باز را به دست آوردید می‌توانید به مربی خود ثابت کنید که شما شایسته نیمکت نشینی نیستید.

 

تهیه توسط احمد شریفی – basketball98

نوشته چگونه در بسکتبال زمان بازی بیشتری به دست آوریم؟ * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا