ورزشی

پولادگر از جان ورزش چه می‌خواهد؟ / بوسیدن شانه معاون وزیر جنجال تازه بسکتبال

سایت خانه بسکتبال ایران؛

بوسیدن شانه سید محمد پولادگر توسط یکی از ملی‌پوشان بسکتبال، ناراحتی و عصبانیت سایر ملی‌پوشان را به همراه داشت.

پولادگر معاون وزیر ورزش در روز بازی ایران – چین در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳، و در بین دو نیمه وارد رختکن تیم ملی در سالن آزادی شد و دقایقی با ملی‌پوشان صحبت کرد. در پایان صحبت‌های او، یکی از بازیکنان ملی‌پوش شانه پولادگر را بوسید که این کار او موجب ناراحتی و عصبانیت سایر ملی‌پوشان شد. ایران بازی را باخت تا حضور بی اثر پولادگر بیشتر نمایان شود اما اتفاق داخل رختکن خواه ناخواه روی روحیه سایر ملی‌پوشان اثر منفی داشت.

در روزهای گذشته اهالی بسکتبال نیز با شنیدن این خبر در محافل بسکتبال اظهار ناراحتی کرده و گفتند بوسیدن شانه‌های معاون وزیر زیبنده و در شأن جامعه بسکتبال ایران نیست. پولادگر بین اهالی بسکتبال به بخش بزرگی از ناکامی‌های این ورزش در ماههای گذشته شناخته می‌شود.

بسکتبال طی ۹ ماه در بیش از ۱۱ رویداد بین‌المللی و کسب سهمیه‌های جام جهانی نوجوانان و جوانان ناکام ماند.

پولادگر در مجمع انتخابات فدراسیون بسکتبال جواد داوری، رئیس این فدراسیون را «مدیری جوان» و انتخاب اعضای مجمع را «هوشمندانه» خواند که مشخص است در دوران پیش از انتخابات ۹ اسفند ۱۴۰۰ حامی جواد داوری بود.
وی طی ماههای اخیر غیر مستقیم در امورات بسکتبال دخالت داشت اما ورود پولادگر به رختکن تیم ملی آن هم در یک بازی بین‌المللی، دخالت‌های او را آشکار کرد.

معاون وزیر ورزش که توسط سایر فدراسیون‌ها از جمله کشتی و شخص علیرضا دبیر بارها مورد انتقاد قرار گرفت در فدراسیون بسکتبال جولان می‌دهد.

پولادگر با تحصیلات حوزه‌ای وارد فدراسیون تکواندو شد. او که طی سه دهه حضور و ریاست در فدراسیون تکواندو از سوی قشرهای مختلف این ورزش مورد انتقاد بود، یکی از رؤسایی است که بیشترین مهاجرت و پناهندگی ورزشکاران در زمان ریاست او اتفاق افتاده است. کیمیا علیزاده، مهدی خدابخشی و … از جمله چهره‌های سرشناس تکواندو ایران که به تابعیت دیگر کشورها درآمدند. همین دیروز خدابخشی در مسابقات جهانی تکواندو با لباس صربستان قهرمان جهان شد و پرچم این کشور را بالای سر برد!

پولادگر فردای شکست در انتخابات فدراسیون تکواندو آن هم پس از ۲۱ سال (!)؛ با هدیه جدید از سوی وزارت ورزش و جوانان روبرو شد؛
معاون وزیر ورزش!
گفته می‌شود مسائل بیرون از ورزش در ارتقای پولادگر از یک رئیس تکواندو بازنده به معاون وزیر ورزش نقش دارد. همان‌گونه که نقش این مسائل را باید در نامزدی انتخابات ریاست کمیته ملی پارالمپیک پررنگ قلمداد کرد. تا جایی که امروز پولادگر معاونت وزارت و ریاست پارالمپیک را با هم می‌خواهد!

نوشته پولادگر از جان ورزش چه می‌خواهد؟ / بوسیدن شانه معاون وزیر جنجال تازه بسکتبال * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا