ورزشی

پتی، بازیکن سرنوشت‌ساز شهرداری / فینال بسکتبال بدون حضور بانوان

عصر امروز دیدار تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و کاله مازندران در آمل برگزار شد و تیم گرگانی با غلبه بر حریف، عنوان قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص داد.

این بازی دوم فینال لیگ برتر بسکتبال بود در حالی که شهرداری بازی نخست را هم در گرگان به سود خود تمام کرده بود.
شهرداری گرگان با نتیجه ۸۱ – ۷۹ به پیروزی رسید تا برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

میثم میرزایی، پاتریک رمبرت، نصرت یازرلو، متین آقاجان‌پور و جلال آقامیری بازیکنان آغازکننده کاله بودند و بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، پری پتی، آنتاناس اودراس و سجاد پذیرفته در ترکیب آغازین شهرداری قرار گرفتند.

پری پتی با ۳۵ امتیاز و ۸ پاس منجر به گل بهترین بازیکن میدان در تیم شهرداری بود. بهنام یخچالی نیز توانست ۱۲ امتیاز به دست آورد و سجاد پذیرفته با ۱۷ امتیاز نقش پررنگی در برتری شهرداری داشت.

در تیم کاله متین آقاجانپور، میثم میرزایی و نصرت یازرلو امتیازآورترین بازیکنان این تیم بودند و پاتریک رمبرت بازیکن خارجی آنها در امتیازگیری با پتی فاصله داشت.

در شروع بازی و با حمایت طرفداران کاله، این تیم خوب ظاهر شد اما به تدریج تیم شهرداری بازی را در اختیار گرفت و بیشتر دقایق نیمه دوم از حریف پیش بود.

در کوارتر چهارم اما کاله توانست در امتیاز ۷۹ بازی را به تساوی بکشد ولی در ۴ ثانیه مانده به پایان بازی، بار دیگر «پری پتی» جادو کرد تا با پرتاب دو امتیازی خود شهرداری را ۸۱ – ۷۹ برنده این دیدار و برای سومین دوره متوالی قهرمان لیگ برتر کند.

این صحنه علاقه‌مندان را به یاد فینال مهرام – شهرداری در فصل ۱۳۹۹ انداخت. در آن فصل علی آرزومندی سرمربی کاله، هدایت مهرام را برعهده داشت و در حالی که تیمش تا ۳ صدم ثانیه از شهرداری پیش بود اما پرتاب پتی چند متر دورتر از نیمه زمین، سبد مهرام را فرو ریخت و شهرداری جشن قهرمانی به پا کرد.
در این بازی نیز چیزی شبیه همان دیدار تکرار شد تا جدال پتی – آرزومندی باز هم به سود یار خارجی تیم گرگانی تمام شود. پتی دست مطمئن دو قهرمانی قبلی شهرداری هم بود و سومین قهرمانی را با عنوان بهترین بازیکن میدان خلق کرد.

از نکات حاشیه‌ای در این مسابقه منع ورود بانوان به سالن آمل بود. بازی‌های آمل با حضور تماشاگران خانم برگزار می‌شد اما این بار در تصمیمی عجیب از ورود بانوان به سالن جلوگیری شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا