ورزشی

المپیاد نخبگان بسکتبال با امکانات پخمگان / از تعویق‌های چند باره تا سالن غیر استاندارد

سایت خانه بسکتبال ایران؛

در المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته بسکتبال تیم‌های اصفهان، فارس و تهران به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

چندی پیش مسابقات المپیاد نخبگان بسکتبال کشور با شرکت ۲۵ تیم در نجف آباد اصفهان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سایت خانه بسکتبال ایران این رقابت‌ها در ۴ گروه به صورت دوره‌ای برگزار شد و تیم‌های تهران، البرز، گلستان، اصفهان، گیلان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی به عنوان تیم‌های برتر از گروه‌های خود صعود کردند.

در یک چهارم نهایی تیم تهران تیم خوزستان را شکست داد و البرز با غلبه بر خراسان رضوی صعود کرد.  اصفهان با غلبه بر گیلان و فارس نیز با شکست دادن گلستان به نیمه نهایی راه یافتند.

در مرحله نیمه نهایی تیم فارس در یک مسابقه مهیج و نزدیک موفق شد تهران را شکست دهد و اصفهان هم در یک بازی یک طرفه موفق به پیروزی بر البرز شد.

در دیدار رده بندی تیم تهران در یک بازی آسان موفق به پیروزی بر البرز و بر سکوی سوم مسابقات تکیه زد و در فینال مسابقات هم تیم میزبان موفق شد با شکست تیم فارس به مقام قهرمانی دست پیدا کند و تیم فارس نایب قهرمان مسابقات المپیاد نخبگان بسکتبال کشور شد.

میزبانی اصفهانی‌ها در این دوره از مسابقات چندان مطلوب نبود. این مسابقات که ابتدا قرار بود  در اواسط شهریور در رشت برگزار شود به اواخر شهریور در شهر اصفهان منتقل شد که با توجه به اتفاقات اخیر در نهایت مسابقات  باز هم با ۱۲ روز تاخیر ۸ تا ۱۶ مهر در نجف آباد برگزار شد.

خوابگاه بازیکنان و تیم‌ها در دانشگاه نجف آباد بود که فاصله زیادی تا سالن مسابقات داشت. تیم‌ها مجبور بودند مسافت زیادی را طی کنند. همچنین کیفیت غذا مطلوب نبود که سبب اعتراض تیم‌ها شد. حتی بنا بر گزارش‌های رسیده تعدادی بازیکن مسموم شده بودند!

امکانات سالن برگزاری چنگی به دل نمی‌زد.
اسکوربرد خاموش بود تا برگزارکنندگان بازی‌ها مجبور شوند مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را در یکی دیگر از سالن‌ها برگزار کنند که اسکوربرد نسبتاً سالم‌تری وجود داشت. مشخص نیست چرا فدراسیون بسکتبال، المپیادی را که به نام نخبگان است باید با بی توجهی و با امکاناتی در حد پخمگان و زیر صفر برگزار کند.

با وجود میزبانی نه چندان مطلوب و کیفیت بد سالن مسابقات که مطابق انتظارات و استانداردهای این رده سنی نبود، اما داوری این دوره از مسابقات شرایط بسیار مطلوبی داشت.

گلایه بازیکنان و خانواده‌ها از مدال‌های اهدایی

با توجه به اینکه المپیاد نخبگان کشور با شرکت ۲۵ تیم برگزار شد و تیم‌ها با هزینه‌های زیادی در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند انتظار می‌رفت که در مراسم پایانی کاپ، مدال و احکام بازیکنان به شکل زیبایی به آنها اهدا شود هرچند در برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات دست‌اندرکاران بسکتبال اصفهان و  نجف آباد تلاش زیادی کردند تا مراسم اختتامیه به بهترین شکل برگزار شود اما مدال‌های اهدا شده از سوی فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان خستگی را به تن بازیکنان و دست اندرکاران برگزاری مسابقات برجای گذاشت. ای کاش مسئولین وزارت ورزش که به عنوان متولی امر و برگزاری مسابقات المپیاد هستند کمی سلیقه به خرج داده و در اهدای مدال‌ها به شکل بهتری عمل می‌کردند تا مدال‌های با کیفیت بهتری به بازیکنان اهدا شود. امید که در سایر مسابقاتی که در سطح المپیاد برگزار می‌شود مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون منطقی‌تر عمل کرده و با اهدای مدال‌های مرغوب‌تر و جوایزی در شأن  بازیکنان به زحمات و تلاش آنها ارج بگذارند.

نوشته المپیاد نخبگان بسکتبال با امکانات پخمگان / از تعویق‌های چند باره تا سالن غیر استاندارد * خانه بسکتبال ایران پایگاه تخصصی بسکتبال *

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا