ورزشی

از ارمغانی تا هاکان دمیر / تغییرات زودرس روی نیمکت تیم ملی بسکتبال

کمتر کسی فکر می‌کرد همکاری فدراسیون بسکتبال با سعید ارمغانی به این زودی پایان یابد.

سال گذشته همین روزها نخستین کنفرانس خبری سعید ارمغانی سرمربی تیم ملی برگزار شد. او جانشین مصطفی هاشمی شده بود که در دو پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال هدایت ملی‌پوشان را برعهده داشت.

سعید ارمغانی در همان نخستین کنفرانس خبری، مورد حمایت جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال قرار گرفت و داوری از ارمغانی به عنوان مربی تأثیرگذار و کسی که می‌تواند در شرایط کنونی در بسکتبال ایران تغییر ایجاد کند نام برد اما این حمایت‌ها رفته رفته در کوران همکاری دو طرف رنگ باخت و به برکناری ارمغانی از تیم ملی انجامید.
ارمغانی ۱۲ ماه سرمربی تیم ملی بود. پیش از آن هاشمی ۶ ماه هدایت تیم ملی را برعهده داشت و در مدت یک سال و نیم گذشته، نیمکت تیم ملی بسکتبال سه مربی را به خود دید. این تغییرات زودرس منجر به ناپایداری در برنامه‌ریزی برای تیم ملی شده است و به عبارت دیگر تیم ملی با تغییرات فراوان از فردای خود بی‌خبر است.
حتی همکاری ۹۲ روزه هاکان دمیر با فدراسیون بسکتبال را باید در اهداف کوتاه مدت این فدراسیون دید در صورتی که بسکتبال ضعیف شده ایران، به برنامه‌ریزی منسجم در تمامی رده‌ها و لیگ‌ها نیاز دارد.

فدراسیون بسکتبال در دو ماه گذشته کار مذاکره با گزینه‌های مربیگری تیم ملی را آغاز کرد و سرانجام از دو هفته پیش نام هاکان دمیر مربی ترکیه‌ای به گوش رسید. بنا بر ادعای افراد نزدیک به فدراسیون، نام گزینه‌های ایرانی هم مطرح بود اما در نهایت کار به توافق و معرفی هاکان دمیر انجامید.

دمیر بامداد امروز وارد تهران شد و سپس به آمل رفت تا دیدار دوم فینال لیگ برتر بسکتبال بین تیم‌های کاله مازندران و شهرداری گرگان را تماشا کند.

قرار است سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال در نشستی با داوری، در خصوص برنامه‌های تیم ملی در راه آماده سازی برای حضور در جام جهانی گفت و گو کند.

تا شروع رقابت‌های جام جهانی ۹۲ روز باقی‌مانده است و با توجه به طولانی شدن لیگ برتر و بازی‌های تیم شهرداری در جام باشگاههای آسیا، تمرینات تیم ملی به این زودی با نفرات کامل برگزار نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا